Sprzedawca odmawia wymiany sprzętu na nowy

gwarancja
źródło: pixabay.com

W czasie przysługującej nam gwarancji, mamy prawo do wymiany sprzętu na nowy. Jednak zdarza się tak, że sprzedawca odmawia nam takiej wymiany, co w takiej sytuacji zrobić? Dlaczego sprzedawca odmawia nam wymiany sprzętu na nowy? Jakie prawa ma konsument w związku z zepsutym sprzętem?

Dlaczego sprzedawca odmawia nam wymiany sprzętu na nowy?

Sprzedawca ma prawo do odmowy wymiany sprzętu na nowy, kiedy uszkodzenie sprzętu było z naszej winy lub w momencie, kiedy nie użytkowaliśmy sprzętu zgodnie z instrukcją. W takim przypadku sprzedawca, nie tylko może odmówić nam wymiany, sprzętu, ale także jego naprawy. Jeżeli jesteśmy pewni, że sprzęt nie uległ zniszczeniu z naszej winy, możemy zgłosić się to do rzecznika praw konsumentów, który zajmie się dalej tą sprawą. Sprzedawca może odmówić wymiany sprzętu na nowy i zaproponować naprawę sprzętu, kiedy wie, że naprawa sprzętu jest możliwa i będzie dla niego bardziej opłacalna. W momencie, kiedy naprawa wyniesie go mniej niż wymiana sprzętu, ma prawo do tego, aby w zamian za wymianę naprawić go. W momencie, kiedy naprawi nasz sprzęt i po raz kolejny w czasie gwarancji będziemy musieli po raz kolejny oddać go na gwarancję, w tym momencie sprzedawca ma obowiązek wymienić nasz sprzęt. W sytuacji, kiedy sprzedawca odmawia wymiany sprzętu na nowy, tak jak wyżej możemy udać się do rzecznika praw konsumentów.

Konsument ma prawo do (jeżeli usterka, niewynikła z jego winy)

  • wymiany sprzętu na nowy (w momencie, kiedy naprawa nie jest opłacalna bądź możliwa)
  • naprawy sprzętu (jeżeli usterka jest drobna, a sprzedawca zdecyduje, że nie przysługuje nam wymiana na nowy, ponieważ nie jest to dla niego opłacalne)
  • obniżenia ceny towaru (jeżeli towar pierwszy raz jest zgłaszany do reklamacji, sprzedawca nie musi się na to zgadzać)

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*